زندگی اجباری یا طلاق عاطفی

خرید بک لینک

طلاق عاطفی به چه معناست...؟

سالهای زیادی دونفر کنار هم زندگی می کنند ولی در حقیقت از یکدیگر جدا هستند. وسالهاست که از هم دور شده اند ولی بخاطر حفظ آبرو ویا بخاطر فرزندانشان کنار هم زندگی می کنند در حقیقت مهر طلاق به شناسنامه انها نخورده وطلاقشان رسمی نشده ولی عشق در زندگی آنها جاری نیست .

زندگی بدون عشق واجباری رو تحمل کردن به مفهوم طلاق عاطفی است.

گاهی وقتها تو زندگی بعضی ها دقیق می شوی می بینی هیچ مهر وعلاقه ودوستی درآن وجود ندارد وانگاری سالهاست از هم دورن حتی خشم ونفرت در روابط انها دخیل شده است .ولی به زندگی مشترکشان ادامه می دهند. چرا که هردوی آنها نمی خواهند این ارامشی که همانند اتش زیر خاکستر هستش را بنا به دلایلی از دست بدهند.ترس از واکنش جامعه ترس از واکنش خانواده ها بیم از اینده وتنها ماندن ودر جاهای کوچک ترس از بی آبرویی مجبورشان می کند به این زندگی بدون عشق تن بدهند .زمانی زندگی شیرین وپایدار است که هر دو طرف بتوانند نیاز های طبیعی وروحی واجتماعی همدیگر را تامین کنند .وگرنه محکوم به شکست است ولی نوع تربیت اجتماعی ما وقانون هایی که حاکم بر جامعه است دستهای هر دو طرف رو می بنده وزندگی رو به یک زندگی بی روح وخشک تبدیل می کنه در حالی که جسمشان کنار هم می باشد اون جذابیت ووکشش وعلاقه بین آنها رنگ باخته ایا این قوانین سنتی ما نیست که دست هر دو طرف رابسته ونمی گذارد ازادانه تصمیم بگیرند بهتر نیست هر کس راه خود رو برود بجای اینکه در کنار هم هر روز فرسوده شوند ونفش بازی کنند در دنیای امروزه زن وشوهری موفق هستن که بتوانند که بهترین شریک جنسی ممکن برای همسرشان شوند ایا اینگونه هست ؟

شاید خیلی وقتها سکان کشتی زندگی در دستهای زن قرار دارد واین شگردی بیش نیست اکثر زندگیهای زنان ایران را شامل می شود ودر نظر بعضی ها شاید داشتن خیلی از این اختیارات هم چنگی بدل نمی زند وبنظر من این اختیارات دل خوش کنک هم هیچ ارزشی برای هردوی اینها ندارد

امروزه در جامعه مدرن ایران امروزی در ظاهر زن قلدر بحساب می آید وکسی که از بیرون نگاه می کند در دلش می گوید این زن چقدر خودخواه هست تمام اختیارات در دست دارد ومردش صبح تا شب بدنبال یک لقمه نان هست پس دیگر چه چیزی می خواهد ولی ایا در درون این زن ویا مردش دقیق شده که چقدر از بی تفاوتی نسبت به هم رنج می برند وبدنبال کلماتی می گردند تا همدیگر رو زجر بدهند صبح تا شب از هم گله می کنند من کجا وتو کجا تو آدم بی مسولیتی هستی ویا منت سر هم می گذارند که دارم بزور تحملت می کنم ......

ایا این زندگی بر وفق مراد هستش آیا همون زندگی ور ابطه ای هستش که در ابتدا ارزو یش را داشتن زندگی زناشویی بمانند گلدان گل محبوبه شب وگل یاسی است که هر روز باید آبیاری شود تا بوی گل هایش مستتان کند وگرنه این زندگی به فنا رفته دادن اختیارات ظاهری مشگلی از هر دو طرف حل نمی کند پس بیایید آگاهانه زندگی ها رو بررسی کنیم ودلایل اینکه چه کسی وچه قوانینی مانع خوشبختی این دو زوج هستن را بیشتر بشکافیم واجازه ندهیم این انسانها بخاطر ترس از طرد شدن از اجتماع وترس از تنهایی وبی آبرویی زندگی رو تحمل کنند که شاید عذابش سخت تر از هر جهنمی باشد وفقط دلش به این خوش باشد که قلدر منزلش هست بیایید عمیق تر به مسایل نگاه کنیم وبخواهیم هر کسی ازادانه تصمیم برای زندگیش بگیرد نه اینکه زندگی را به گورستان تبدیل کند . و ضربه جبران ناپذیری رو به دلبندان بزند چرا که بیشترین آسیب رو همین فرزندانشان خواهند خورد کم کم به انسانهای شرور وجامعه گریز تبدیل خواهند شد که جای بسیار تاسف دارد و در نتیجه ادامه این زندگی ها همه خانواده رو به باد می دهد به امید روزی که هیچ زن ومردی بخاطر قوانین سخت ودست وپا گیر وسنتهای غلط حاکم بر اجتماعمون نه ازدواج اجباری کنند ونه مجبور به ادامه این زندگی باشند.

+ نوشته شده در چهارشنبه پانزدهم دی ۱۳۹۵ساعت 1:27 توسط فاطمه |
بانو...

ما را در سایت بانو دنبال می‌کنید

برچسب: زندگی,اجباری,طلاق,عاطفی, نویسنده: بازدید: 21 تاريخ: جمعه 27 مرداد 1396 ساعت: 15:23

صفحه بندی